zaterdag 15 juni 2013

Muziek: Covers!

Covers. Iets waar ik op het moment helemaal verslaafd aan ben. Oké, dan moet ik wel zeggen, er zijn maar een aantal mensen waarvan ik covers luisteren. En ze zitten allemaal in bovenstaande video. Op één na dan.
Wil je weten wat mijn favoriete covers zijn? Lees dan snel verder!
Zoals ik al zei, in de eerste video zitten alle mensen waar ik covers van luister, op één na. Max Schneider. Bovenstaande video is de cover van "Can't Hold Us' van Max Schneider en Kurt Schneider.(Nee, het is geen familie!) Het orgineel vind ik vreselijk, maar deze is echt zo leuk!!

Voor ik verder ga, denk ik dat je een paar dingen moet weten. In de meeste video's(bijna allemaal) komt Kurt Schneider voor. Hij is producer(niet alleen muziek maar ook video's/films). Ik sta nog steeds versteld van wat hij kan! Gitaar, bas, drums, harp(!!!), keyboard/piano en dan zal ik nog wel iets vergeten! WOW! Hij zingt niet zo heel vaak, maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik dat wel snap(hij is niet de beste zanger..) Wil je hem toch horen zingen? Hier is de cover van Kiss You(van One Direction) van Not Another Boyband(zo hebben Kurt Schneider, Dave Days, Sam Tsui, Tyler Ward en Chester Lee zichzelf genoemd voor deze cover, hihi). Kurt zingt hier ook een klein stukje in.


 En dan nog zo iemand die van alles en nog wat kan; Alex Goot! Hij speelt ook heel veel instrumenten, maar kan ook nog eens goed zingen! 

Hoe gaaf is dat? Als je zo veel instrumenten kan bespelen EN nog eens een goeie stem hebt! ;)

Kurt Scheinder is goed bevriend met Sam Tsui en ze doen ook veel covers samen! Deze cover is Just Give Me A Reason, die Sam samen zingt met Kylee! Voor de rest ken ik geen covers van Kylee, maar ze is hier echt heel goed!

Thriftshop zoals je 'em nog niet eerder hebt gehoord! Van King The Kid kon in verder niet zo veel covers vinden, maar deze is toch geweldig!?

Kurt Schneider, Alex Goot & Chrissy van Againt The Current! Ik vind Chrissy echt een heel leuk meisje met een geweldige stem!

Ik vind het echt heel leuk dat ze allemaal vaak samen werken! Het is ook niet zo dat het maanden duurt voor er een nieuwe cover online staan(tenminste, als ik kijk naar de datums waarop de video's gepost zijn). 

En dan nog iemand die ik bijna vergeten was! Megan Nicole! Zei is een van de eerste zangeressen waar ik covers van luisterde! Dit is een van mijn favoriete covers van haar! De mashup van Locked Out Of Heaven, geproduceerd door Kurt Schneider!

Ten slotte deze super vette Maroon 5 Medley gezongen voor Max Schneider en Victoria Justice! Kurt Schneider heeft deze medley in elkaar gezet en ook de videoclip geproduceert! Deze vind ik echt geweldig, niet alleen omdat de liedjes leuk zijn, maar ze in de behind-the-scenes vertellen dat alles in 1 take(WOW!!!) gedaan is! (de ene take moest wel een paar keer over maar er is niks geknipt/geplakt) En ook is dit een lyric video, dus de songtesksten moesten er ook in en het moest perfect getimed worden! Aan het einde van de video staat een link naar de behind-the-scenes! Zie hoeveel ze moeten rennen!! Hahah!

Oeps! Ik ben helemaal vergeten toelichting te geven bij de eerste video van deze post! Het liedje heet '22'(van Taylor Swift) en is gecoverd door Alex Goot, Sam Tsui, Kurt Schneider, King The Kid en Chrissy Constanza met Against The Current!

Wat zijn jullie favoriete covers!?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten