zondag 20 januari 2013

Film: Beautiful Creatures

Toen ik voor het eerst de trailer zag, zat ik in de bioscoop te wachten tot Breaking Dawn Part 2 begon. Zoals gewoonlijk zit je dan trailers te kijken, sommige interesseren me echt niets, maar deze? Ik kreeg rillingen. Zo, zo, zo gaaf! Waardoor ik nou die rillingen kreeg? 'Seven Devils' van Florence + The Machine speelde op de achtergrond, en het zag er allemaal zo leuk uit! Ik fluisterde gelijk naar m'n vriendin 'OMG die moet ik zien!'
En dat was nog maar het begin... Want eenmaal thuis keek ik hem nog een keer met m'n moeder(die niet in de bios was) en die vond hem ook wel leuk. Met de kerst kreeg ik een tablet en daar heb ik het boek van. 'Beautiful Creatures' in 2 of 3 dagen uitgelezen. En toen wist het zeker, deze film moest ik zien. Ik ging gelijk naar Youtube en zocht trailers en clips. Ik heb ze nu allemaal onderhand wel gezien en het blijft leuk.


Maar waar gaat Beautiful Creatures nou eigenlijk over?!
De hoofdpersoon in de film is Ethan, hij woont in Gathlin, een klein dorp in South Carolina. Er gebeurt eigenlijk niks in het dorpje, en Ethan kan dus ook niet wachten om zijn diploma te halen en weg te gaan, maar Lena brengt daar verandering in. Lena is in het verhaal degene met de magie. Ze is 15 jaar, en omdat ze een Caster is, een soort heks, wordt ze op haar 16 verjaardag geclaimd door het licht of het duister.

Lena is nieuw in Gathlin en woont bij haar oom Macon. Iedereen in het dorpje is bang voor Macon, hij komt bijna nooit zijn huis uit en maakt weinig contact met anderen. Iedereen vind Lena dus ook gelijk raar, of eng. Vooral door dat ze haar krachten niet kan beheersen en op school de ramen van een lokaal laat 'breken', zo kan je het niet echt zeggen, maar dat zag je wel als je de trailer gegeken hebt.

Natuurlijk weten de bewoners van het dorp niet dat Macon en Lena casters zijn, maar als Ethan en Lena verliefd op elkaar worden, verteld Lena aan Ethan wat ze is, een Caster. Ze gaan er alles aan doen om te zorgen dat Lena niet duister wordt(want ze weet niet van te voren of ze licht of duister wordt). En dan is er ook nog Ridly, Lena's nicht, en Lena's moeder, waarvan ze dacht dat ze dood was.... Voor de rest ga ik niks vertellen, want 1) ik weet niet of de film hetzelfde gaat als het boek en 2) jullie moeten gewoon zelf gaan kijken!

Nog niet overtuigd? Hier zijn wat trailers en cliips van de film





Ik zal vast nog wat trailers vergeten zijn, maar als je op Youtube 'Beautiful Creatures' zoekt, vind je het wel! Ik ga deze sowieso zien in de biosoop, dus dan maak ik een review!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten