zondag 10 maart 2013

Tv-show: The Following

The Following. Echt een van mijn favoriete series. En hij is nog maar een paar weken bezig. Sinds de zomer/herfst van 2012 wist ik al dat deze serie zou komen en ik moest heel erg twijfelen of ik wel ging kijken, 'want het was toch wel heftig allemaal'. Maar waar gaat het dan over? Mijn antwoord is heel simpel: Seriemoordenaars.

"WHAT!?" Hoor ik jullie nu keihard roepen. Ja, seriemoordenaars. Het is allemaal heel bloederig enzo, en gewoon vet heftig! Ik dacht ook eigenlijk niet meer te gaan kijken, tot ik Elementay op SBS6 keek en de reclame zag. Ik was in shock, want zelfs in Amerika was het toen nog niet begonnen. Toen moest ik het wel zien, het was toch op Nederlandse tv en begon maar een week naar de premieredatum in Amerika.

The Following is gemaakt door producer Kevin Williamson, bekend van The Vampire Diaries. Kevin Bacon en James Purefoy hebben de hoofdrollen.

James Purefoy speelt seriemoordenaar Joe Carroll, nadat hij een aantal jaar geleden 14 studentes heeft vermoord als 'kunst' is hij opgesloten door Ryan Hardy, gespeeld door Kevin Bacon. Joe is ontsnapt uit de gevangenis en Ryan is inmiddels gestopt bij de FBI nadat hij Joe heeft opgesloten(gestopt door een reden, natuurlijk). Hij moet een nieuw FBI team helpen om Joe weer in de gevangenis te krijgen. Verder kan ik natuurlijk niks vertellen, want dan is het niet leuk meer, haha!

Natuurlijk zijn Joe en Ryan niet de enige belangrijke personages! Claire, gespeeld door Natalie Zea, is Joe's exvrouw en Joey, gespeeld door Kyle Catlett, is de 11-jarige zoon van Claire en Joe. Denise/Emma, gespeeld door Valorie Curry, is de babysitter én een follower van Joe Carroll. Ook Paul(Adan Canto) en Jacob(Nico Tortorella) zijn followers van Joe, maar hun verhaal is vrij moeilijk uit te leggen(niet in 1 zin in elk geval).

Het is vrij moeilijk uit te leggen wat de 'followers' zijn, natuurlijk zijn het de volgers van Joe, maar hoe wel ik goed snap wat ze doen vind ik het moeilijk uit te leggen, daar zul je dus zelf voor moeten kijken!

The Following komt iedere dinsdag om 21:30 op SBS6! In Amerika komt het op maandag op tv, dus ben je echte fan, kun je dinsdag de allernieuwste aflevering kijken, maar wij lopen maar 1 week achter, dus het maakt niet zo veel uit of je op tv of internet kijkt.
Wil je alles zien? Ik kijk altijd mijn series op 1channel.ch, daar kan je dus alles vinden!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten